søndag den 15. april 2012

Søndag´s Hygge

Ja! den består af hjemme bagte vafler efter Bedstemor´s opskrift.

Dem elsker vi her i huset og der skal helst være alt muligt lækkert at fylde på dem bla. hakket marabou lys chokolade, flødeskum, hakket ristet hassel nødder og den bedste syltetøj der findes, nemlig Frk. Anna´s marmelade og gerne blåbær og jordbær dem er vi vilde med her hjemme hos os.

Drengene kan også godt lide vaflerne med is og jeg er også lidt vild med at putte kanelsukker og sirup på, det ik´ så ringe endda.

Hvis i skulle blive lækker sultne, så får i lige opskriften!!

Bedste´s Vafler.

4 æg
150 gram sukker
8 dl mælk ( bruger altid sødmælk)
200 gr smeltet smør/ margarine
4 tsk bagepulver
500 gr mel.

1) Rør æg og sukker godt sammen

2) Tilsæt det smeltet smør/ margarine og mælken og rør det godt sammen.

3) Bland mel og bagepulver godt sammen og rør det på lav hastighed i dejen

4) Jeg laver det altid et par timer før jeg skal bruge det.






Velbekommen!!!





9 kommentarer:

  1. Yummy! And sooo nice pictures! ♥

    SvarSlet
  2. Sikke en fin blog, den vil jeg kigge rundt på :- )
    Du skal være velkommen til at tage et kig på min blog:http://tanke-univers.blogspot.com/

    v.h Rina.

    SvarSlet
  3. Vi har også spist vafler her til eftermiddag..

    Men tjjaa jeg putter bare ting i til dejen dufter skønt.. og har den rette , fluf...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. Her elsker vi også vafler, Gerne med creme fraiche, det smager skønt med det lidt friske til de søde vafler.

    SvarSlet
  5. Det ser virkelig lækkert ud. Elsker vafler:-)
    Knus

    SvarSlet
  6. Nå fikk jeg lyst på vafler - mmmm :-) Kanskje litt i seneste laget å lage noen? ;-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlet
  7. Der ser godt ud ...
    Håber i har haft en dejlig weekend
    Knus Karina

    SvarSlet
  8. Hej Susi..
    Hvor ser vaflerne lækre ud- jeg får jo helt lyst til at lave dem, men har ikke en vaffelmaskine, desværre!
    God mandag til dig og dine.
    Knus fra Mette

    SvarSlet
  9. Uhmmm elsker vafler. Plejer at lave efter en af Isabella Smiths opskrifter, hvor der skal pisket flødeskum i. Tror jeg skal prøve disse næste gang - det er jo godt med en light udgave der er gode. Knus Anne ;0)

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.