fredag den 27. april 2012

Mormor´s gamle kiste har fået en makeover...

Har fået nyt look og skal nu rumme noget af alt mit Maileg.

Er sikker på det er en kiste der vil blive lukket op mange gange, når først tøserne finder ud af hvad der er nede i den.

Den er ikke kun til opbevaring af mit Maileg, for jeg fik nemlig en ide, imens jeg malede harlekin tern på den i søde pastel farver.

Kisten er malet med malerprøver og slebet, så den ser gammel ud og til sidst har den fået  to gange matlak...( Junker´s lak, den bliver ikke gul).

Jeg har malet låget indeni med tavle lak og Kenneth har sat en fin liste på, så det ligner en ramme, så nu kan tøserne hygge sig med at tegne, imens de leger.

Syntes selv den blev kanon sød og passer godt til mit Maileg.

Da jeg i sin tid fik den af min mor, som havde arvet den efter min mormor var den med buet låg, men det lavede Kenneth om, så man kunne sidde på den.

Og det er jo perfekt nu, for så kan tøserne sidde på den og kigge ud af det store vindue..

Sådan så den ud, inden den blev hvid og fik fine harlekin tern i pasteller.

Her er jeg igang med at male tern.


Her kan i se når tapen er taget af.

Syntes der skulle lidt gult på, så det kom der på låget.

Og et årstal, det syntes jeg ser hyggeligt ud.

Her ser i den bagpå...

De fine gamle håndtag er blevet sandblæst og malet hvide igen...

Et nyt greb, som jeg har givet et par gange maling, så det så gammelt ud

Her ser i så den fine tavle og min gamle barnevogn,
som jeg har istandsat for længe siden, den passer så sødt til mit Maileg

Syntes den er blevet så god..

Prinsessen er allerede på besøg!!!

Og de søde kaniner...







21 kommentarer:

  1. Ej den er blevet super flot og især med de tern god weekend kram

    SvarSlet
  2. God aften Susi.
    Hvor er den blevet fin. Super ide med tavlen i låget.
    Smart den kan bruges som en ekstra siddeplads.
    Jeg kunne godt bruge lidt opbevaringsplads i stuen ( til alt det garn osv, jeg roder med)
    Hvem ved, måske det ender med en "garnkiste"
    Knus Anette

    SvarSlet
  3. Så herlig!!
    Den kassen ble KNALLFIN!!
    Du er utrolig flink Susi ♥

    SvarSlet
  4. Jamen for pokker da sødeste! Den er jo blevet uimodståelig lækker og giver dig helt ret; den passer jo perfekt til indholdet :-)
    Men den ville sørme også passe godt ind herhjemme... sig eeeendelig til, hvis du eller tøserne skulle blive træt af den - så skal den nok få et godt hjem her hos os i Askov ;-)

    God weekend til dig!

    Kram Louise

    SvarSlet
  5. Hvor er den kiste blevet flot...tænker at tøserne bliver vilde med den og tavlen var en superide...:-)

    Du er fuld af gode ideer Susi..:-)

    hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hvor er den blevet fin Susi :0) og ja, jeg er sikkerpå tøserne vil elske at gå påopdagelse her..

    Er vild med de små detaljer, der er rundt om på kisten - det er du bare skrap til ;0)

    Ha' en dejlig dag
    KH.

    SvarSlet
  7. jeg vil gerne være barn hjem hos dig :-) hold da op hvor ser det godt ud..og sikke en fantastisk idé med tavlelak!!! vildt imponeret susi!!
    knus og god weekend

    SvarSlet
  8. Å jeg sukker,kisten ble virkelig skjønn,helt perfekte farger og mønster!!!:)))
    Drømmer om maileg selv....og nå fikk drømmene enda mer næring!!!!
    Riktig God Helg :)))
    Toveklem.)

    SvarSlet
  9. Hold op hvor er den bare flot... Det må have krævet tålmodighed med det tern...flotte detaljer..sjov ide med tavlelakken.
    Klem Tine

    SvarSlet
  10. Hei!
    Så flott kisten ble med de fine rutene du malte! Det ser vanskelig ut, men kanskje er det ikke så ille? Nydelig med den gamle dukkevogn ved siden av - har du malt den også? Jeg hadde en slik som var rød, men som gikk til et dame i USA, som opprinnelig var dansk!

    Ha en god helg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlet
  11. Hvor er den blevet fin. Engang i mellem ville jeg altså gerne ha en pige i huset. Bare for at kunne lave nogle af de skønne ideer du smider omkring dig.
    Måske en gang hvis jeg bliver farmor... om MANGE år tak :o)

    Og sikke et skønt hjem din veninde har. Gid jeg kunne finde tiden til at besøge nogle flere loppemarkeder. Der findes jo guld de steder :o)

    Ha en rigtig dejlig weekend.
    Mange hilsner fra Lise

    SvarSlet
  12. Hej Susi
    Hvor er den bare blevet fin den kiste - vild godt med ruderne i pasteller :)
    KH Tine

    SvarSlet
  13. Tusind Tak piger for alle jeres søde kommentarer, er glad ved i kan lide den.

    Var selv lidt skeptisk da jeg gik igang, var bange for den ville tage for meget opmærksomhed i rummet med de tern, men det gør den overhovedet ikke, den står så fint...

    Til Lise

    Jeg har jo også selv kun drenge to af , så pigerne er kun til låns, så når de kommer så bliver der hygget med Maileg, det er så hyggeligt:-)

    Til Cathrine

    Ja! det er en gammel rød barnevogn, som jeg har malet lyseblå, er den ikke bare blevet sød:-)
    Det er ikke svært at male tern, faktisk ganske nemt.

    Har tænkt på at en af mine vægge i mit krea rum måske skal have tern...
    Når vi når dertil:-)

    Til Anette

    Du må på udkik efter en kiste til alt dit garn...

    Tak endnu engang for alle de søde hilsner.

    Ønsker jer en skøn aften

    Knus Susi

    SvarSlet
  14. HOL op hvor er den blevet sød skønne farver du har malet de tern i sød idee med den tavle inden i

    rigtig dejlig Lørdag aften

    knus og krammer susi

    Sisse

    SvarSlet
  15. Hvor er den bare blevet super fin ;0)
    En ren skattekiste for pigerne med Maileg inden i og god ide med tavlelakken ;0)
    Hà en rigtig god lørdag aften ;0)

    SvarSlet
  16. Hej susi ! Sikke fin den er. blevet - super skønne pasteller. Har lige fundet en kanon netbutik der hedder leilas generalstore. com hvor man kan få de fedeste køkkentin lige i dine farver. Hilsen Lene fra Ålestrup :)

    SvarSlet
  17. Hej Sisse

    Ja! den blev rigtig fin istedet for den kedelige råhvide farve..

    Også skøn Lørdag til Dig:-)

    Hej Julie

    Det nemlig lige hvad det er en Maileg skattekiste...smiler...

    Hej Len

    Tak skal du have:-)
    Kender godt Leilas skønne butik, har et link i højre side.
    Er bare træt af at det koster så meget i fragt at få det til Danmark, så jeg håber der er en butik herhjemme der tager tingene hjem.

    Ha´en dejlig aften allesammen

    Knus Susi

    SvarSlet
  18. Ihh Susi, du er en skat. Den er lige mig :)
    Nede i det nye hus står der en kiste, som de muligvis lader blive stående -og den skal da helt sikkert males i samme retning som din.
    Tænker nu, at den skal stå i køkken alrummet / stuen med ungernes ting deri. De får deres eget hjørne, da deres værelser kommer til at være på 1. sal.

    Tak fordi du deler :)

    Fortsat god weekend,
    smil fra Pia

    SvarSlet
  19. Kære Sus

    Ej hvor er den bare fin den passer da bare så godt til Maileg.

    Sød idé med tavlen på låget, er helt sikker på den vil vække jubel hos nogle tøser.

    Knus og kram Lotte

    SvarSlet
  20. Hvor er den blevet flot.
    Susi, du gør det bare den ene gang efter den anden. Laver lækre ting, møbler og giver os et indblik i dit smukke hus. Tak for det.

    Så og savnede pigernes dukkevogn, men den skilte totalt ad og kom væk æv æv kunne ellers være et oplagt emne til en start.
    Nå men jeg drømmer bare videre og nyder dine billeder.

    God søndag.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  21. sooo süß!!! ich liebe ihre truhe und die maileg-puppen!!! liebe grüße aus deutschland von angie

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.